پارکهای معروف در استانبول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پارکهای معروف در استانبول

 

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های استانبول به شمار می رود این یک پارک تاریخی است که در منطقه امینونو استانبول، در نزدیکی کاخ تاپکاپی قرار دارد. این پارک در ابتدا بخشی از باغ کاخ تاپکاپی بود و در سال 1912 توسط شهرداری به عنوان پارک در نظر گرفته شد و نخستین مجسمه آتاتورک در سال 1926 در این پارک قرار داده شد.دیدار از این پارک در تور استانبول زمستان 94 حتما پیشنهاد میشود. این پارک همچنین در سال های اخیر به منظور افزایش فضای سبز مورد نوسازی قرار گرفت از این رو بخش هایی مانند باغ وحش و زمین های پیکنیک و ... را از پارک حذف کردند. پارک گلخانه استانبول زیبایی خیره کننده خود را مدیون درختانی 200 ساله می باشد که منظره ای تماشایی را در پارک ایجاد نموده اند. این پارک شامل یک موزه نیز می باشد که به موزه "تاریخ علم و تکنولوژی در اسلام"  معروف است و در قسمت غربی پارکواقع گردیده که در می 2008 توسط نخست وزیر وقت ترکیه گشایش یافت. گردشگران تور استانبول می توانند لحظاتی به یاد ماندنی را در این پارک برای خود در تور استانبول نوروز 95  به خاطر بسپارند.

پارک گلخانه استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول مساحتی شامل 60 هزار متر مربع را شامل می شود و شامل 15 هزار متر مربع فضای ماکت، 40 هزار متر مربع فضای سبز و آزاد، 3 هزار و 500 متر مربع فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع استخر و راه آبی می باشد و همچنین گنجایش 500 اتومبیل را برای گردشگران تور استانبول بهمن 94 دارد .  این پارک به عنوان بزرگترین پارک مینیاتوری دنیا در سال 2003 افتتاح گردید. این پروژه با برنامه ریزی خاص در مدت زمان 22 ماه تکمیل شد. پارک مینیاتورک استانبول از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه، رتبه تخست در جهان را دارا می باشد و در حقیقت یک شهر مینیاتوری به حساب می آید. این پارک شامل 105 اثر تاریخی بود که 45 اثر تاریخی برای استانبول، 45 اثر تاریخی برای آناتولی و 15 اثر تاریخی دیگر که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند. پارک مینیاتورک یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و بیشتر گردشگران تور استانبول از این پارک زیبا دیدن می کنند.

 این پارک در واقع یک شهر مینیاتوری می باشد که در انتخاب اثرها ، ساخت ماکت و مقاومت ماکت در  فضای آزاد دقت بسیار زیادی انجام داده است و برای هر ماکت تکنولوژی خاصی به کار گرفته شده است.دیدار از این پارک در تور استانبول نوروز 95 از دست ندهید.

پارک مینیاتورک استانبول





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: پارکهای معروف در استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مریم
ت : شنبه 14 آذر 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی